Videoarbeidet The World of Stories har en antropologisk karakter. Videoen er et samarbeid med et traumeprosjekt ved Goethe-instituttet i Ramallah. Videomediet anvendes her primært for dets muligheten til å gjengi temporalitet. Barnas egne historier er filmet i realtid og gjennom et stillestående kamera, og kombinerer hverdagslige erfaringer med faktiske krigshendelser, elementer fra eventyr og lokale fortellertradisjoner. The World of Stories antyder slik hvordan geopolitiske realiteter nærer indre landskap, som igjen kan virke tilbake på sporene etter disse realitetene.

/ Susanne Ø. Sæther

 Stenersenmuseet, Oslo, 2010

Stenersenmuseet, Oslo, 2010

  Videoarbeidet The World of Stories har en antropologisk karakter. Videoen er et samarbeid med et traumeprosjekt ved Goethe-instituttet i Ramallah. Videomediet anvendes her primært for dets muligheten til å gjengi temporalitet. Barnas egne historier er filmet i realtid og gjennom et stillestående kamera, og kombinerer hverdagslige erfaringer med faktiske krigshendelser, elementer fra eventyr og lokale fortellertradisjoner. The World of Stories antyder slik hvordan geopolitiske realiteter nærer indre landskap, som igjen kan virke tilbake på sporene etter disse realitetene.  / Susanne Ø. Sæther
 Stenersenmuseet, Oslo, 2010


Videoarbeidet The World of Stories har en antropologisk karakter. Videoen er et samarbeid med et traumeprosjekt ved Goethe-instituttet i Ramallah. Videomediet anvendes her primært for dets muligheten til å gjengi temporalitet. Barnas egne historier er filmet i realtid og gjennom et stillestående kamera, og kombinerer hverdagslige erfaringer med faktiske krigshendelser, elementer fra eventyr og lokale fortellertradisjoner. The World of Stories antyder slik hvordan geopolitiske realiteter nærer indre landskap, som igjen kan virke tilbake på sporene etter disse realitetene.

/ Susanne Ø. Sæther

Stenersenmuseet, Oslo, 2010

show thumbnails